REGULAMIN AUKCJI PUBLICZNYCH W SERWISIE PAWNSLOMBARD.PL
- Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady prowadzenia aukcji elektronicznych dot. przedmiotów zabezpieczenia lombardowego sprzedawanych w trybie rozdziału 4 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o konsumenckiej pożyczce lombardowej.
- Poniższym pojęciom użytym w dalszej części dokumentu nadaje się następujące znaczenie:
- Operator – PAWNS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Bydgoszczy, pod adresem: ul. Marii Konopnickiej 65/3, 85-124 Bydgoszcz, Polska, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001094236, posiadająca numer NIP: 9532802609, numer REGON: 528111972, o kapitale zakładowym 50 000,00 zł;
- Ustawa – ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o konsumenckiej pożyczce lombardowej;
- Lokal – lokal przedsiębiorstwa Operatora mieszczący się przy ul. ul. Marii Konopnickiej 65/3 w Bydgoszczy;
- Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem Panwslombard.pl;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Przedmiot – rzecz ruchoma stanowiąca przedmiot zabezpieczenia lombardowego w rozumieniu Ustawy, która podlega sprzedaży w ramach Aukcji;
- Aukcja – publiczna licytacja prowadzona przez Operatora w której Przedmiot jest oferowany do sprzedaży;
- Licytant – Użytkownik składający Ofertę;
- Użytkownik – osoba korzystająca z Serwisu;
- Oferta – składana przez Licytanta Operatorowi w ramach Aukcji oferta nabycia Przedmiotu po określonej cenie;
- Zwycięzca – Licytant, który złożył ważną Ofertę, która w chwili zakończenia Aukcji okazała się być najwyższą ze złożonych, a która nie straciła następnie ważności;
- Ogłoszenie – informacja o Aukcji publikowana przez Operatora;
- Konto – indywidualne konto utworzone przez Użytkownika w Serwisie, które umożliwia składanie Ofert w Aukcjach, dostępne za pośrednictwem indywidualnego loginu i hasła,
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Operatorem umowę, która nie jest związana z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca-Konsument – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera z Operatorem umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, która jednak nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego; jeżeli Regulamin nie stanowi inaczej, postanowienia odnoszące się do Konsumenta, stosuje się również do Przedsiębiorcy-Konsumenta.
- Z Operatorem można kontaktować się za pośrednictwem następujących danych kontaktowych:
- adresu korespondencyjnego: ul. Marii Konopnickiej 65/3, 85-124 Bydgoszcz, Polska,
- adresu e-mail: szwederowo@pawnslombard.pl
- numeru telefonu: ________.
- Zasady bezpieczeństwa, zabronione zachowania
- Do korzystania z Serwisu wymagane jest posiadanie urządzenia komputerowego (w tym także tabletu lub smartfona), posiadającego łączność z Internetem oraz wyposażonego w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.
- Korzystanie z Serwisu wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami, takimi jak próba podszycia się pod Operatora przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Użytkownika danych lub pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Stronami. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, Operator stosuje różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Stronami (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Użytkownikom zweryfikować, czy strona którą odwiedzają na pewno jest stroną Serwisu. Użytkownikom zaleca się podjęcie kroków zwiększających bezpieczeństwo, a w szczególności:
- każdorazowe, uważne weryfikowanie czy strona na której się znajdują, na pewno jest Serwisem (w szczególności, czy nie ma literówek w adresie oraz czy znajduje się przy nim symbol zielonej kłódki),
- korzystanie z Serwisu wyłącznie na urządzeniach komputerowych zabezpieczonych programem antywirusowym oraz firwallem,
- unikanie korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci Wifi,
- niepodawanie osobom trzecim swojego loginu i hasła do Konta.
- Użytkownikom zabrania się:
- dostarczania do Serwisu treści bezprawnych,
- podejmowania działań destabilizujących jego działanie lub utrudniające korzystanie z Serwisu innym Użytkownikom,
- podawania niezgodnych z rzeczywistością danych osobowych,
- udziału w Aukcji przez jednego Użytkownika za pomocą kilku Kont.
- W przypadku naruszenia powyższych zakazów, Operator może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Serwisu lub wykluczyć z udziału w Aukcji
- Udział w Licytacji i Konto
- Licytantem może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, jak również jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną (osoba prawna lub tzw. ułomna osoba prawna).
- W przypadku osób fizycznych, których zdolność do czynności prawnych jest ograniczona, możliwe jest składanie Ofert za pośrednictwem Serwisu wyłącznie za zgodą opiekuna prawnego.
- Jeżeli Licytantem jest jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, Ofertę w jej imieniu za pośrednictwem Serwisu może złożyć osoba uprawniona do reprezentacji na podstawie ustawy, lub taka, której udzielono do tego pełnomocnictwa.
- W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości co do uprawnienia do wiarygodności danych Licytanta lub uprawnienia do reprezentacji osoby działającej za Licytanta, Operator może zażądać udokumentowania tych danych bądź umocowania do reprezentowania Licytanta lub udokumentowania zgody opiekuna prawnego, a w przypadku braku takiego udokumentowania – wykluczyć z udziału w Aukcji.
- Do udziału w Aukcji konieczne jest posiadanie Konta. Dla założenia i prowadzenia Konta wymagane jest posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Użytkownik może w każdym czasie usunąć Konto, co jednak nie ma wpływu na jego prawa i obowiązki wynikające z udziału w Aukcjach, wynikające z działań podjętych przed usunięciem Konta.
- Przebieg pierwszej Aukcji
- Pierwsza Aukcja rozpoczyna się poprzez publikację Ogłoszenia w Serwisie oraz poprzez wywieszenie w Lokalu.
- Ogłoszenie zawiera co najmniej:
- cenę wywoławczą Przedmiotu,
- czas trwania Aukcji,
- opis Przedmiotu (w szczególności: rodzaj, marka, ew. cechy szczególne),
- warunki Aukcji, w tym w formie odnośnika do Regulaminu.
- Pierwsza Aukcja rozpoczyna się od chwili opublikowania Ogłoszenia, a kończy się po upływie 120 godzin od chwili opublikowania Ogłoszenia, chyba że w Ogłoszeniu określono dłuższy czas trwania Aukcji.
- Przystępując do Aukcji, Licytant deklaruje cenę maksymalną Przedmiotu, którą w przypadku wygranej zobowiązuje się zapłacić, nie niższą niż cenę wywoławczą, a jeżeli złożono już inne Oferty – wyższą niż złożona na dany moment najwyższa Oferta. <Tabela postąpienia>
- Z chwilą złożenia przez innego Licytanta korzystniejszej Oferty, Licytant który jako poprzedni złożył najkorzystniejszą ofertę, przestaje być związany złożoną Ofertą.
- Zwycięzcą Aukcji jest ten Licytant, który na moment zakończenia Aukcji, złożył najkorzystniejszą Ofertę i to z nim zawierana jest umowa sprzedaży Przedmiotu. Jeżeli kilku Licytantów złożyło oferty z taką samą najwyższą ceną – zwycięzcą jest Licytant, który pierwszy przystąpił do Licytacji poprzez wskazanie najwyższej ceny.
- Operator ma prawo do anulowania licytacji w każdym czasie w przypadku utraty własności lub uszkodzenia Przedmiotu.
- Płatność i odbiór
- Zwycięzca zobowiązany jest dokonać płatności i odbioru Przedmiotu w terminie 5 dni od dnia zakończenia Licytacji.
- Płatności należy dokonać:
- Gotówką w Lokalu,
- Na rachunek bankowy Operatora o numerze ________
- Odbiór następuje w Lokalu. Zwycięzca zobowiązany jest do dokonania odbioru na własny koszt.
- W przypadku braku odbioru lub płatności w terminie określonym w ust. 1, Operator wedle swojego wyboru może, informując o tym Zwycięzcę, uznać Ofertę Zwycięzcy za anulowaną i tym samym stwierdzić, że nie doszło do sprzedaży przedmiotu w ramach Aukcji, bądź też wyznaczyć Zwycięzcy dodatkowy termin na odbiór Przedmiotu i dokonanie płatności.
- Druga Aukcja
- W przypadku braku sprzedaży Przedmiotu w pierwszej Aukcji, nie wcześniej niż po upływie 14 dni i nie później niż po upływie 30 dni od dnia zakończenia Pierwszej Aukcji, ogłasza się drugą Aukcję.
- Do przeprowadzenia Drugiej Aukcji stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 i 5.
- Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
- Konsument (a także Przedsiębiorca-Konsument) ma prawo do odstąpienia od Umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu.
- Odstąpienie od Umowy możliwe jest w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, a w przypadku umowy sprzedaży dot. Przedmiotu – od dnia objęcia Przedmiotu w posiadanie.
- Odstąpienie od umowy możliwe jest za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 1 ust. 3. Dla zachowania terminu wystarczające jest nadanie oświadczenia przed jego upływem. Konsument może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowa zawarta między Konsumentem a Operatorem poczytywana jest za niezawartą. Operator zobowiązany jest do zwrotu wszelkich dokonanych przez Konsumenta płatności, a Konsument zobowiązany jest do zwrotu Przedmiotu (na własny koszt) w terminie 14 dni. Konsument ponosi odpowiedzialność za zużycie Przedmiotu w stopniu większym niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Przedmiotu. Operator może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu zwrotu Przedmiotu lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
- Odpowiedzialność Operatora
- Operator ponosi prawną odpowiedzialność za zgodność świadczeń oferowanych w Serwisie z zawartą umową.
- W przypadku Przedmiotów jeśli są one niezgodne z umową, Zwycięzca może żądać naprawy lub wymiany. Ponadto Zwycięzca może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy w prawem przewidzianych przypadkach (w szczególności, gdy Operator nie doprowadził Przedmiotu do zgodności z umową pomimo wcześniejszego żądania, niezgodność pojawia się pomimo jej usunięcia lub wada jest tego rodzaju, że uzasadnia odstąpienie od umowy lub żądanie obniżenia ceny bez wcześniejszej naprawy lub wymiany). Taka odpowiedzialność trwa przez okres dwóch lat.
- W odniesieniu do podmiotów innych niż Konsumenci i Przedsiębiorcy-Konsumenci, wyłącza się odpowiedzialność Operatora za wady, w najszerszym dopuszczalnym prawem zakresie.
- Reklamacje
- Reklamacje dotyczące świadczeń Operatora, należy składać na adres e-mail lub adres korespondencyjny wskazane w § 1 ust. 3.
- Operator zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania, zaś gdyby w przypadkach szczególnie uzasadnionych okazało się to niemożliwe – do poinformowania w tym terminie Użytkownika o przyczynach tego stanu rzeczy i o ostatecznym terminie rozpatrzenia reklamacji, nie dłuższym niż dodatkowe 14-dni.
- W reklamacji należy podać dane Użytkownika umożliwiające realizację reklamacji, opis niezgodności świadczeń z umową, a także informację o żądaniu reklamacyjnym.
- Rozwiązywanie sporów
- Wszelkie spory rozstrzygane na tle Regulaminu, będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
- W wypadku zaistnienia sporu pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem, Użytkownik ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, a w szczególności:
- z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową;
- ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.
- Użytkownik może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem a Operatorem, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Zmiana Regulaminu
- Operator ma prawo do zmiany Regulaminu w przypadku, gdy:
- zaistnieje siła wyższa,
- nastąpi zmiana odpowiednich przepisów prawa lub zostaną wydane stosowne orzeczenia sądowe bądź decyzje administracyjne,
- zaistnieją istotne zmiany w działalności Operatora o charakterze biznesowym, w tym np. zmiany w ofercie lub w umowach z podmiotami trzecimi,
- w praktyce funkcjonowania Operatora dostrzeżone zostaną postanowienia Regulaminu budzące wątpliwości interpretacyjne lub praktyki prowadzące do sprzecznego z zasadami współżycia społecznego nadużywania uprawnień przez klientów, niezgodnie z ich społeczno-gospodarczym przeznaczeniem.
- Zmiana Regulaminu następuje poprzez ogłoszenie w Serwisie jego nowego brzmienia oraz powiadomienia Użytkowników posiadających Konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać.
- Użytkownicy posiadający Konto, którzy nie wyrażają zgody na nowe brzmienie Regulaminu, zobowiązani są do usunięcia Konta. W przeciwnym razie nowa treść Regulaminu jest dla nich wiążąca.
- Zmiana Regulaminu nie obowiązuje, w zakresie w jakim miałaby pogorszyć sytuację Użytkowników w odniesieniu do Aukcji ogłoszonych przed ogłoszeniem nowego brzmienia Regulaminu.
- Operator ma prawo do zmiany Regulaminu w przypadku, gdy:
- Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się prawo polskie.
ZAŁĄCZNIK NR 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: PAWNS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Marii Konopnickiej 65/3, 85-124 Bydgoszcz, szwederowo@pawnslombard.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.